South Park Cows - Články, Doplňující články

Hokejbal Praha, hokejbalový tým z Prahy

South Park Cows South Park Cows Lumír Kudrna Petr Sígl Martin Sígl Lukáš Vrkoč South Park Cows
2007 / 2008

1024 x 768

Prohlížeč

Firefox 2.0 +

Valid XHTML 1.0! Valid CSS level 2! Explanation of Level Double-A Conformance!

[ detaily ]

Soustředění 2007 – první zkušenost s dětmi

Jedna velká novinka nás provázela po celý společný týden na jihu Čech, v krajině osvěžované jadernou elektrárnou. Jelikož od nové sezony hrajeme "region", byly s námi na přípravném kempu také děti. Ano, ty které jsme převzali od Hokejky. Poprvé jsme si tak vyzkoušeli role vychovatelů a trenérů (většina z nás) a pak se také vrátili do puberty (někteří z nás). Jak soustředění s rekordní účastí v Týně nad Vltavou vypadalo den po dni? Zde je výběr důležitého...

Soustředění 2007/2008 Sobota – den příjezdu: Sraz 9.30 v Malešicích. Zpoždění má pouze auto z McDonaldu, věci jsou nakládány, děti spravedlivě rozděleny. Remcá akorát Špagát, protože dostal do vozu dva mlčochy – Poříze a Matěje. Konvoj automobilů se rozpadá ihned po odjezdu, což dokladuje telefonát Lumíra, když je před Benešovem, zatímco zbytek výpravy už v Táboře. "Stál jsem třičtvtě hodiny v Praze, ujeli jste mi," čílí se naoko. Gólman. Po rallye vložce a průjezdu potokem jsme na místě v různých intervalech, vedoucí sjednává ubytování v hvěvkovickém intru. Pokoje se rozdějují na tradičně rušné, rušné, klidné, tradičně klidné, dětský a dívčí. Ano, jsou s námi dvě slečny. Vedoucí dětí Míša a starší žákyně Lucka.
Jako první se jde hrát netradiční baseball. Profesionál Jordi vysvětluje pravidla a Míša dává mikinu na označení první mety, To neměla dělat. Po hře je k nepoznání. Patník ji projel nefalšovaným skluzem a ostatní pošlapali. Daří se střídavě, jen jedna nejmenovaná osoba trefuje až 16. odpal. Předtím 15 autů. Večer je plus/minus klidný.

Soustředění 2007/2008 Neděle – první vážnější pohyb: Program dne je jasný. Muži: odpočinek, fotbalový turnaj a hřiště. Žáci: kolo, fotbalový turnaj a hřiště. Strava: plná penze. Turnaj narušuje jen skupina opozdilců. Tradičních, netřeba jmenovat. Nakonec vítězí tým Tučňák, jehož členy jsou ještě Lumír a Tomáš. Nejlepším střelcem se stává žák Matěj – nasázel do plotů (nikoliv sítí) čtyři kusy! Teprve za ním jsou největší fotbalová esa Cows.
Na hrbolatém hřišti (více než v Malešicich) se bojuje velmi srdnatě. O vítězství druhé lajny vhodně doplněné většími žáky rozhodují až samostatné nájezdy. Zlatý hřeb dne je ale ještě před námi. Večerní karaoke na playstationu. První se mikrofonu jímají Cwrk s Tučňákem a vystřihují Wind of Changes od Scorpions. Pak následuje Come As You Are od Nirvany v podání dvojice Lumír – Guti. A na řadě jsou děti. Voňavka a Jordi opět volí "Škorpíky". Některá vystoupení jsou spíš zábavná než kvalitní, ale odvahu je třeba ocenit.

Soustředění 2007/2008 Pondělí – ach ta fyzička: 4 x 10 minut běhu pod vedením tyrana Holase je snad nekonečných, i když se běží po lesní cestě. Ale když nikdo celé léto nic nedělá, žere a chlastá, není se co divit. Posilování břicha také není žádný med, avšak děti i dospělí se snaží. Jen Lucka nám nevydržela, ale to bylo tím, že nesnídala.
Odpoledne vyrážíme na výlet. Zámek Hluboká je útočištěm. Od ptáků pokálenému vozu Gutiho se všichni smějí. Stoupané 241 schodů na věž a pak zpět. Občerstvujeme se (jídlo z hněvkovické kuchyně nestačí) a jde se střílet. Čím? Lukem a Kuší. Jordi s Voňavkou se toho nebojí a pálí na terč jeden šíp za druhým. "Vystřel přes stromy na cestu," nabádá mladej Muňos mladšího kamaráda, aby byla větší sranda. Sám se ale později neodváží! Večer na hřišti je poklidný a stejně tak i ten v ubytovně.

Soustředění 2007/2008 Úterý – odpočinek: Třetí den je krizový, říká se často. A tak Holas nakládá jen 6 x 8 minut běhu přesně podle plánu kondičního trenéra. Děti jsou na kole a cestou zpátky míjí zdecimované chlapy, které ještě čeká břicho. Po obědě je nařízen odpočinek, avšak mládež si nedá říct, chce se jít koupat do místního kachňáku. Některé skoky ze 4metrového prkna jsou komické, avšak opět se cení odvaha. Tu už starší z nás nenacházejí. Nebo že by byli líní? Na pokojích frčí mezitím playstation a hokej nebo auta, na pspčkách zase fotbal a formule. Večerní trénink je opět tradičně klidný, Sigi předvádí své umění nepochopitelně i v bráně. Lumír se totiž zranil, přezdívka Kotníček je opět oprášena. Večer se opět paří na PS2 a chvíli se snad i zpívá. A už je mezi námi i O´Brien – velké oživení týdne.

Soustředění 2007/2008 Středa - pivovar a přátelák: Zatímco většina mužů šetří síly na podvečerní hokejbalové měření sil s Týnem nad Vltavou, žactvo usedá na kola a dává si tradiční výjezd do města a zpět. Jordi tradičně nemine žádné křoví, do pedálů pořádně šlape i Lucka s Květákem. Jen Míša zaostává, holt její tělo není trénované. Po obědě odjíždíme do Českých Budějovic na prohlídku pivovaru. Guti ještě stíhá pracovní povinnosti, Holas komedii na hlavě a může se jít. I se Cwrkem, jemuž odstrartovaly výpadky paměti při cestování. Průvodkyně je učitelka, to se pozná hned, a později to potvrzuje. Prohlídka (i drobná ochutnávka) se líbí. I nějaké ty suvenýry kupujeme.
Po večeři vyrážíme do Zlivi, kde na nás čeká krásné hřiště a také pořádně početný soupeř, který nám půjčuje gólmana, protože kotníček odjel i jako zraněný hrát divadlo. Sestava je následující: Gólman – Špagát, Cwrk, Štěpán, Holas – Matěj/Vůně, Guti, Sigi – Tučňák, Poříz, Peťa. Kustod: Lucka. Diváci: Děti. Od začátku jsme jasně lepším týmem a branky přidáváme, i když nám znatelně ubývají síly. Celkově vyhráváme v utkání hraném na 3x15 minut čistého času 10:3. O branky se postarali Poříz 3x, Guti a Peťa 2x, Špagát, Matěj a Štěpán 1x. Cestou zpět jsme veselí, avšak unavení, takže u druhé večeře tuhneme s vědomím, co nás čeká ráno.

Soustředění 2007/2008 Čtvrtek – dřina a koupák: Holas opět velí k rannímu výběhu, čímž mu ubývá několik dalších kamarádů. A na štěrkové cestě do kopce vymezuje 50metrovou vzdálenost, kterou poběžíme 60krát. Tak nějak to zvládáme, někdo rychleji, jiný pomaleji. Lucka nevydržela. Ale snídala. Zmučeni se vracíme na ubytovnu, sprchujeme se ve studené vodě, bereme balíčky se studeným obědem a vyrážíme do Písku na koupaliště. Jen Cwrk nám zase bloudí a okrádá spolujezdce o sluníčko.
Po úvodním blbnutí a shazování do vody a teplém občerstvení se jde hrát plážový volejbal. A zde jsou opět šikovní a nešikovní hráči. Nutno však dodat, že i děti se hodně snaží. Nakonec vítězí 2:1 na sety parta kolem Štěpána. Bitvy kolem bazénu mohou pokračovat a omylem jsou vykoupáni i cizí lidé. Děti jsou houpány a házeny do vody. Nejtežší se Batůžek O´Brien, nejlehčí pak igelitka Květáček. Jordiho elán pořád neutichá. Poslední večer potěru je okořeněn speciální večeří a prodlouženou večerkou, opět se zpívá a přidávají se i další talenti. Tešte se, v Superstar se určitě někdo objeví. Určitě to ale nebude fanda Baniku, který na nás v dresu Chelsea vlétl, protože ho nebavilo poslouchat německé rockery a naše skřehotání.

Soustředění 2007/2008 Pátek – závěrečné pohyby: Děti dopoledne peláší na kole, ale do kopců se jim moc nechce, remcají a vlčí! Dostanou zase bubeníka! Únava je znatelná i u dospělých, a tak je program volnější. Holas vymýšlí nohejbal, avšak nemá štěstí na tým. Vítězí soubor Guti, Voňavka, Tomáš a dává to všem sežrat. Závěrečnou exhibici all stars nohejbal kazí po celý týden nerudná babka zejména svými připomínkami k zametení kurtu. Tak jak se to sakra dělá? Dokola, nebo na šířku? Dostává co proto...
Závěrečný trénink na hřišti zpestřuje utkání dětí proti dospělých. Vítěz je jasný, ale na mládeži už je vidět velká únava. Soustředění se ukazuje jako plodné. Nikdo už nemá sílu kravit! V autech rodičů odjíždějí a my se ubíráme zvládnutou roli oslavit. Síly nejsou, vše je decentní a nikdo už ani nezvrací. Po krátkém spánku se jede domů! Všichni jsme spokojeni a děti snad také. Rodiče si zatím nestěžovali.

Sezona na nám pěkně začala!